fbpx

Mis on maandumisleht ja kuidas see sulle kasulik on?

Viimati uuendatud

Georg Luik

Artikli autori pilt.
Maandumiselehe kolm versiooni.

Ilmselt oled kuulnud sellist väljendit nagu maandumisleht. Aga kas ka tead mida see tähendab? Kuidas see tavalisest veebilehest erineb? Mis eesmärki see üldse täidab? Nendele küsimustele tahangi vastuse anda.

Tehniliselt võib ju väita, et maandumisleht on ükskõik mis leht, kuhu külastaja esimesena satub. Tegelikult aga maandumislehest rääkides seda silmas ei peeta.

Mis on maandumisleht?

Maandumisleht ehk “landing page” on konkreetne ja eraldiseisev veebileht millele jõutakse (või siis maandutakse) tavaliselt läbi mõne teise veebisaidi või turunduskanali.

Maandumisleht on mõeldud täitma ühte(!) kindlat eesmärki. Selleks eesmärgiks on üldjuhul kas tutvustada ja müüa mingit toodet/teenust või siis koguda külastajate andmeid selleks, et neile tulevikus midagi müüa või pakkuda.

Maandumislehtede loomine on enamasti lihtne, kiire ja küllaltki odav, mis teeb sellest väga hea reklaami ja müügi meetodi.

Maandumislehe ja “tavalise” lehe erinevused

Klotisedest ehitatud sammud sihtmärgini.

Nii-öelda tavaline koduleht sisaldab üldjuhul palju informatsiooni – tekste, pilte, nuppe, linke jms. Kõik need on külastaja jaoks sisuliselt valikud. Ja palju valikuid paneb teatavasti meie tähelepanu hajuma. Selline leht täidab mitmeid eesmärke ja ei ole mõeldud konkreetselt ainult millegi müümiseks.

Maandumisleht aga on fokuseeritud ühele kindlale asjale. Sel puuduvad igasugu üleliigsed (maandumislehe kontekstis) elemendid, mis võivad külastaja tähelepanu hajutada ning ta ettenähtud teekonnalt kõrvale juhtida. Mida vähem valikuid maandumislehel on, seda suurem on ka tõenäosus, et külastaja sooritab soovitud tegevuse.

Kui tavalisel kodulehel on võimalik teha erinevaid toiminguid ja pikemalt ringi uudistada, siis maandumislehel võiks olla võimalik teha vaid üht tegevust, näiteks mõnd toodet osta. Seda silmas pidades on maandumislehed tavaliselt ühelehelised “onepager” tüüpi veebilehed ja sealt on eemaldatud kõik, mis ei ole vajalik konkreetse ülesande täitmiseks. Sealt ei tohiks leida infot ettevõtte ajaloo või suvepäevade kohta, sest see ei ole müümiseks vajalik.

Maandumislehe tüübid

Maandumislehti on kahte tüüpi:

Toodet/teenust tutvustav ja müüv leht

Esimene variant on toodet või teenust tutvustav maandumisleht, inglise keeles Click Through Landing Page. Seda tüüpi lehe eesmärk on anda külastajale tootest või teenusest hea ülevaade ning seejärel see talle ka kohe maha müüa. Sealjuures on ostuprotsess tehtud võimalikult lihtsaks ja konkreetseks, maandumislehe ja ostu vahele jääb tavaliselt üks klikk – külastaja vajutab lehel vastavat nuppu ja ta suunatakse otse ostma.

Seda varianti on hea kasutada näiteks toote või teenuse reklaamikampaania osana. Nii saad külastajad suunata läbi reklaamkanalite otse sinna, kus ostu sooritamise tõenäosus on kõige suurem ja minimeerida võimalust, et külastaja läheb su lehel navigeerides kaduma ning ost jääb seetõttu tegemata.

Maandumisleht e-posti aadresside kogumiseks

Teist tüüpi, inglise keeles Lead Generation Landing Page, maandumislehte kasutatakse potentsiaalsete klientide “andmebaasi” loomiseks. Ja seda andmebaasi luuakse milleks? Loomulikult selleks, et neile hiljem midagi müüa. Üldjuhul aga niisama keegi enda andmeid (nt e-post või tel nr) kuhugi ei sisesta. Ikka ainult siis, kui nad ka midagi vastu saavad.

Vastu võib pakkuda näiteks soodustusi, uudiskirja, e-raamatut või muud taolist. “Trikk” seisneb selles, et need saadetakse e-postile. Seega peab külastaja hüve kättesaamiseks sisestama lehel asuvale vormile oma e-posti aadressi. Seejärel läheb see aadress juba eelmainitud andmebaasi ja jääb järgmist sobivat reklaamikampaaniat ootama.

Millest üks hea maandumisleht koosneb?

Lihte ülesehitus

Nagu juba mainitud, maandumisleht ei tohi sisaldada üleliigset “infomüra”. Disain ja ülesehitus peab olema lihtne ja “otse asja kallale” stiilis.

Pilkupüüdev pealkiri

Kasutada võib kas ühte suurt pealkirja või siis ka väiksemat alapealkirja koos sellega. Peamine, et pealkiri oleks konkreetne ja tabav, haaramaks lugeja tähelepanu.

Pakkumise kirjeldus

Pakkumise selge kirjeldus – mida pakud ja mida külastaja saab, ei midagi üleliigset.

Üleskutse (CTA – Call to Action)

CTA on ilmselt maandumislehe kõige tähtsam element. See on üleskutse külastajale, et ta sooritaks soovitud tegevuse ja täidaks nii enda, kui ka maandumislehe eesmärgi. Selleks võib olla näiteks “osta” nupp või “liitu uudiskirjaga” vorm. Oluline on kasutada vaid ühte CTA elementi!

Pildid

Nagu me teame, siis pilt ütleb rohkem kui 1000 sõna. Seega, hoia ruumi kokku ja edasta osa oma sõnumist pildina. Kindlasti aga kasuta originaalseid ja loomulikke pilte ja väldi võltsi moega ja laialt levinud tüüpilist pildipanga materjali.

Kiiresti avanev

Kannatlikkus on voorus, aga mitte veebi külastajate jaoks. Kiirus on oluline iga veebilehe puhul, kuid eriti oluline on see maandumislehtede puhul. Uuringute kohaselt on lehe laadimise kiirus ja konversiooni protsent omavahel otseses seoses.

Kui tahad teada kuidas oma veebilehe kiirust kontrollida ja parandada, loe minu artiklit veebilehe kiirusest.

Seadmetundlik

Kindlasti, ja ma rõhutan, ALATI peab maandumisleht olema seadmetundlik ehk kohandatud nii mobiili-, tahvli- kui ka arvutivaate jaoks. Üle 50% kõigist veebi külastajates surfab netis mobiilseadmega. Jämedalt tähendab see 50/50 võimalust, et su lehele maandutakse telefoniga. Veendu, et kasutajakogemus oleks alati ühtlane.

Kuidas maandumisleht sulle kasulik on

Aja ja kulu tasakaal

Efektiivne müügimees

Maandumislehest võib vabalt saada su parim “müügimees”. Tõsi, ainult maandumislehest üldjuhul ei piisa. Maandumislehe efektiivseks toimimiseks peab esmalt mingi reklaami- ja/või müügistrateegia potentsiaalsed kliendid sinna ka kohale toimetama. Seejärel juba saab maandumisleht oma tööd teha – kliendi ostma panna.

Lihtne teha

Maandumislehti on kiire, lihtne ning võrdlemisi odav teha. See tähendab, et neid võib luua pidevalt, kasvõi iga reklaamikampaania osana. Nende puhul ei pea taga ajama igasugu kulda ja karda millega tavaliselt kaasneb ka krõbedam arve. Pigem lihtsalt KISS it (keep it simple stupid).

Mõõdetavad tulemused

Üks maandumislehe parimaid omadusi on see, et selle toimimise efektiivsust on võimalik väga konkreetselt mõõta. Analüütika tööriistadega saad täpselt jälgida kaua lehel ollakse,  mida vajutatakse, kus toiming katki jäetakse jpm. See annab sulle hea tagasiside selle kohta, mis toimib ja mis mitte. Nii oskad järjest paremaid maandumislehti luua.

Kokkuvõtteks

Nii siis, maandumislehed ei ole päris tavalised veebilehed, neil on oma kindel eesmärk ja nad on selle täitmises väga head. Neid on küll kaht eri tüüpi, kuid nende eesmärk on sama – nad on loodud müüma! Hästi tehtud maandumislehe poolt loodav tulu kaalub pea alati üle mistahes kulu, mis selle tegemisega kaasneb.

Proovi maandumislehe kasulikkus kindlasti ise järgi! Ja kui ise ei taha teha, pöördu meie poole.

Artikli autori pilt.

Georg Luik

Georg on EasyWebi veebiarendaja ja kasutajakogemuse disainer. UX disainerile omaselt meeldib talle leida ja lahendada veebilehtede ja -rakenduste kitsaskohti.

Nii erialaselt kui ka töövälises elus hindab ta minimalismi, lihtsust ja efektiivsust. Oskusteks on HTML, CSS, WordPress, Bootstrap ja UX. Kiire õppijana ootab ta aga alati uusi väljakutseid, et oskuste nimekirja täiendada saaks.